Zobacz video wysyłki deklaracji zbiorczej z podpisem cyfrowym
Osoby fizyczne zatwierdzają wysyłkę danymi autoryzującymi.
CERTYFIKATY SYSTEMU e-DEKLARACJE
Protokół TLS 1.2 jest wymagany do komunikacji z między innymi bramką JPK oraz systemem KSeF.
Protokół TLS 1.2 jest domyślnie włączony w systemach Windows 8, Windows 10 oraz Windows 11.
Protokół TLS 1.1 jest domyślnie włączony w Windows 7 - poniżej przedstawiono jak włączyć protokół TLS 1.2 w systemie Windows 7. Windows XP oraz Vista nie obsługują protokołu TLS 1.2
Jak włączyć obsługę protokołu TLS 1.2?
Aby włączyć obsługę protokołu TLS 1.2 w systemie Windows 7, wykonaj następujące czynności.
- Upewnij się że masz zainstalowany dodatek Service Pack 1 dla Windows 7.
- Upewnij się że masz zainstalowane aktualizacje za pomocą Windows Update.
- Kliknij przycisk Start, wpisz i wybierz "Windows Update" z dostępnej listy.
- W otwartym oknie znajdź zakładkę "Sprawdź aktualizacje". Kliknij w nią i poczekaj, aż system wyszuka najnowsze aktualizacje dla Twojego urządzenia.
- Jeśli pojawi się informacja o dostępnych aktualizacjach rozwiń szczegółową listę. Kliknij przycisk "Zainstaluj aktualizacje".
- Zainstaluj poprawkę, która włączy obsługę protokołu TLS 1.2 (dodaje podklucz rejestru DefaultSecureProtocols).
APLIKACJE DO PODPISU CYFROWEGO
Formularze podatkowe wymagające przy wysyłce do systemu e-Deklaracje podpisu cyfrowego współpracują
z każdym oprogramowaniem zapewniającym konfigurację formatu podpisu zgodną z e-Deklaracje.
Ministerstwo Finansów przedstawia sposób konfiguracji programów w instrukcji
W każdym programie wybierz ręcznie plik o nazwie ".PLIK XML DO PODPISU CYFROWEGO" i podpisz certyfikatem.
Następnie należy powrócić do Excela i kontynuować wysyłkę danych do systemu e-Deklaracje.
KODY BŁĘDÓW PRZY WYSYŁCE DO SYSTEMU e-DEKLARACJE
100 - Błędny komunikat SOAP
101 - Proszę o ponowne przesłanie dokumentu
102 - Proszę o ponowne przesłanie żądania UPO 200 - Przetwarzanie dokumentu zakończone poprawnie, pobierz UPO
200 - Przesłałeś duplikat, pobrane UPO dotyczy oryginału dokumentu.
300 - Brak dokumentu
301 - Dokument w trakcie przetwarzania, sprawdź wynik następnej weryfikacji dokumentu
302 - Dokument wstępnie przetworzony, sprawdź wynik następnej weryfikacji dokumentu
303 - Dokument w trakcie weryfikacji podpisu, sprawdź wynik następnej weryfikacji dokumentu
400 - Przetwarzanie dokumentu zakończone błędem
401 - Weryfikacja negatywna - dokument niezgodny ze schematem xsd
402 - Brak aktualnego pełnomocnictwa/upoważnienia do podpisywania deklaracji (UPL-1)
403 - Dokument z niepoprawnym podpisem - sprawdź ustawienia programu do podpisu z Instrukcją MF
404 - Dokument z nieważnym certyfikatem
405 - Dokument z odwołanym certyfikatem
406 - Dokument z certyfikatem z nieobsługiwanym dostawcą
407 - Dokument z certyfikatem z nieprawidłową ścieżką
408 - Sprawdź ustawienia programu do podpisu cyfrowego z Instrukcją Ministerstwa Finansów
409 - Sprawdź ustawienia programu do podpisu cyfrowego z Instrukcją Ministerstwa Finansów
410 - Złożony dokument bez podpisu nie może być korektą
411 - Weryfikacja negatywna - w systemie jest już złożony dokument z takim identyfikatorem podatkowym
412 - Weryfikacja negatywna - niezgodność danych autoryzujących z danymi w dokumencie
np. niezgodność NIP, numeru PESEL, daty urodzenia, nazwiska, pierwszego imienia)
413 - Dokument z certyfikatem bez wymaganych atrybutów
414 - Weryfikacja negatywna - błąd w danych autoryzujących (np. błąd w nazwisku,
pierwszym imieniu, dacie urodzenia, NIP, numerze PESEL, kwocie przychodu)
418 - Dla złożonej deklaracji wymagane jest użycie podpisu kwalifikowanego